3 Minuty
Buick Electra E5 2024: Nowoczesny Elektryczny SUV na Rynku Chińskim
19 czerwca branża motoryzacyjna była świadkiem oficjalnej premiery nowego, elektrycznego SUV-a Buick Electra E5, który wyznacza nowe standardy wśród samochodów elektrycznych (EV) na chińskim rynku. Buick Electra E5 jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia, a jego ceny zaczynają się od 169 900 do 189 900 juanów (około 23 600 do 26 400 dolarów amerykańskich), oferując certyfikowany przez CLTC zasięg 515 km, 545 km oraz imponujące 620 km na jednym ładowaniu.
Nowoczesny, dynamiczny design
Nowy Electra E5 prezentuje najnowszą filozofię wzornictwa PURE od marki Buick. Przód auta wyróżnia się smukłą, zamkniętą osłoną i wyrazistym, trapezowym grillem. Boczne i tylne linie nadwozia nawiązują do poprzedniej generacji, lecz całość emanuje nowoczesnością i elegancją, co z pewnością przypadnie do gustu wymagającym klientom szukającym stylowego SUV-a elektrycznego.

Przestronne wnętrze i funkcjonalność
Buick Electra E5 plasuje się w segmencie średnich i dużych SUV-ów elektrycznych. Pojazd mierzy 4892 mm długości, 1905 mm szerokości oraz 1681 mm (1683 mm w zależności od wersji) wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2954 mm. Takie wymiary zapewniają przestronne i komfortowe wnętrze, które doskonale odpowiada potrzebom rodzin oraz osób oczekujących wszechstronnego samochodu elektrycznego.
Zaawansowane osiągi i układ napędowy
Serce nowego Electry E5 stanowi ulepszona platforma Ultium 2.0 z wieloma napędami. Za napęd odpowiada efektywny przedni silnik synchroniczny o mocy do 180 kW (241 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 180 km/h, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,4 sekundy. Do dyspozycji kierowcy są cztery tryby jazdy: komfortowy, sportowy, antypoślizgowy oraz możliwość indywidualnej konfiguracji.

Nowoczesna technologia baterii i efektywność ładowania
Kupujący mogą wybrać spośród trzech opcji baterii:
- Zasięg 515 km: Bateria litowo-żelazowo-fosforanowa o pojemności 65 kWh (zużycie energii 13,7 kWh/100 km)
- Zasięg 545 km: Bateria litowa ternary 68,4 kWh (zużycie 13,5 kWh/100 km)
- Zasięg 620 km: Ultium CTP bateria litowo-żelazowo-fosforanowa 76,8 kWh, opracowana wspólnie przez SAIC-GM i CATL (zużycie 13,4 kWh/100 km)
Najbardziej zaawansowana wersja, oferująca zasięg 620 km, wyposażona jest w nowatorski system zarządzania baterią oparty na AI oraz szybkie ładowanie – w zaledwie 10 minut można odzyskać 210 km zasięgu, co podkreśla przewagę Buicka w technologii EV.

Nowoczesny kokpit i technologie wnętrza
Wnętrze Electry E5 zachowuje wysoki standard, wprowadzając jednocześnie najnowszy system eConnect Smart Cockpit. Każda wersja wyposażona jest w zakrzywiony ekran 30-calowy 6K, obsługiwany przez procesor Qualcomm Snapdragon 8155, najnowszy iOS 26 CarPlay, możliwość zdalnych aktualizacji OTA, inteligentnego asystenta głosowego i sterowanie samochodem poprzez smartfon. Wsparcie kierowcy zapewnia system eCruise poziomu 2, oferujący półautonomiczne prowadzenie dla większego bezpieczeństwa na drodze.
Melomani docenią doskonałe nagłośnienie - dostępnych jest od 8 do 14 głośników, a w wersji najwyższej klasy zastosowano system Bose Centerpoint. Przestrzeń bagażowa wynosi od 502 litrów, a po złożeniu tylnego rzędu siedzeń rośnie do 1658 litrów, co sprawia, że auto idealnie sprawdza się zarówno podczas codziennych potrzeb, jak i rodzinnych wyjazdów. Komfort tylnych siedzeń poprawiono dzięki odchyleniu oparcia pod kątem 27 stopni.

Pozycja rynkowa i przewaga konkurencyjna
Buick Electra E5 2024 to atrakcyjna propozycja w segmencie elektrycznych SUV-ów, łącząca zaawansowaną technologię napędu, szeroką gamę zasięgów oraz nowoczesne rozwiązania we wnętrzu przy konkurencyjnej cenie. Dzięki licznym udoskonaleniom oraz przemyślanym detalom, Electra E5 ma szansę przyciągnąć zarówno entuzjastów samochodów elektrycznych, jak i tradycyjnych nabywców SUV-ów nie tylko w Chinach, ale i na rynkach międzynarodowych.

Komentarze