3 Minuty
Volkswagen prezentuje produkcyjną wersję ID. Buzz AD Robotaxi
Volkswagen ponownie podkreśla swoje zaangażowanie w rozwój autonomicznej mobilności. Niemiecki producent, poprzez markę MOIA specjalizującą się w nowoczesnych rozwiązaniach transportowych, oficjalnie zaprezentował seryjną wersję elektrycznego ID. Buzz AD z poziomem autonomii 4. Samochód został zaprojektowany z myślą o bezproblemowej pracy zarówno na europejskich, jak i północnoamerykańskich drogach, oferując zupełnie nowe spojrzenie na przyszłość autonomicznych flot pojazdów elektrycznych.
Autonomiczny van Volkswagena debiutuje przed premierą Tesla Robotaxi
Premiera Volkswagena zbiega się z ogłoszeniem Elona Muska, dotyczącym rozpoczęcia testów Robotaxi Tesli w Austin w Teksasie. Obie firmy motoryzacyjne dynamicznie rozwijają swoje projekty pojazdów autonomicznych, zaostrzając konkurencję na rynku technologii samojezdnych samochodów. Tesla koncentruje się przede wszystkim na indywidualnych pasażerach i usługach ride-hailingowych, natomiast robotaxi MOIA skierowany jest do klientów biznesowych oraz operatorów usług mobilności – takich jak floty firmowe, miasta i agencje transportu publicznego.

Zaawansowane dane techniczne i nowoczesna konstrukcja
ID. Buzz AD został zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających usługach mobilnych. Wydłużony rozstaw osi oraz podwyższony dach zwiększają przestronność wnętrza i zapewniają wysoki komfort podróżowania. Wysiadać i wsiadać do pojazdu można wygodnie dzięki „intuicyjnemu wejściu przez smartfona” – pasażerowie odblokowują i uzyskują dostęp do auta jednym dotknięciem urządzenia mobilnego.
Wnętrze ID. Buzz AD jest eleganckie i nowoczesne. Podłoga inspirowana drewnem, duże uchwyty oraz wygodne miejsca dla czterech pasażerów tworzą przyjazne otoczenie. Minimalistyczna deska rozdzielcza wyposażona jest w podstawowe przyciski, takie jak SOS, Support i Start/Stop, które podnoszą poziom bezpieczeństwa i wygody. System sztucznej inteligencji na pokładzie gwarantuje optymalny komfort podróży przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.
Co interesujące, produkcyjna wersja wciąż posiada miejsce dla kierowcy oraz ukrywaną pod tkaniną kierownicę, co sugeruje, że na początkowym etapie wdrażania przewidywana jest obecność operatora bezpieczeństwa. Układ wnętrza umożliwia jednak całkowite schowanie fotela kierowcy, gdy nie będzie on potrzebny. Brak przedniego fotela pasażera i środkowej konsoli pozostawia sporo miejsca na bagaż lub towary, co sprawia, że pojazd idealnie sprawdzi się w zastosowaniach komercyjnych.

Nowatorskie technologie autonomicznej jazdy
Sercem ID. Buzz AD jest nowoczesny system autonomicznej jazdy. Samochód wyposażono w zestaw 27 czujników, obejmujący 13 kamer, 9 lidarów oraz 5 radarów, zapewniających pełną, redundantną świadomość otoczenia w zakresie 360 stopni. Zaawansowane oprogramowanie dostarcza Mobileye, natomiast MOIA integruje własną platformę usług autonomicznej mobilności AD MaaS.
Takie połączenie stanowi kompleksowe i skalowalne rozwiązanie zarówno dla publicznych, jak i prywatnych operatorów transportu. Partnerzy MOIA otrzymują nie tylko pojazdy, ale także systemy zarządzania flotą, intuicyjne systemy rezerwacji oraz pełną infrastrukturę IT, wszystko od jednego dostawcy.
Pozycjonowanie rynkowe i perspektywy rozwoju
Grupa Volkswagen pozycjonuje ID. Buzz AD jako przełomowy model w dynamicznie rozwijającej się branży pojazdów autonomicznych. Dla miast, operatorów flot i agencji transportowych poszukujących bezpiecznych, ekologicznych i efektywnych elektrycznych robotaxi, ID. Buzz AD stanowi atrakcyjną, przyszłościową propozycję.
Chociaż nie wszystkie szczegóły zostały jeszcze ujawnione, prezes Volkswagena Oliver Blume potwierdził plany szeroko zakrojonego wdrożenia pojazdu w Europie i USA już od 2026 roku, po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń. Wraz z przyspieszeniem rywalizacji o prymat w technologii autonomicznej jazdy, Volkswagen ID. Buzz AD jest gotowy, by wyznaczać nowe standardy niezawodności, komfortu i zrównoważonego rozwoju w światowej motoryzacji.

Komentarze