4 Minuty
Huawei prezentuje swoje pierwsze kombi – Stellato S9
Huawei ponownie przyciąga uwagę w świecie motoryzacji – na chińskich drogach podczas testów zauważono pierwsze kombi marki, Stellato S9. To istotny krok dla Huawei i BAIC, gdyż wspólnie poszerzają swoją ofertę wykraczając poza początkowy model S9 sedan, oferując elegancką wersję kombi. Debiut rynkowy zaplanowano na końcówkę tego roku. Ta strategiczna decyzja wpisuje się w ambicje Huawei, by zwiększyć swoją obecność na konkurencyjnym chińskim rynku samochodów elektrycznych (EV) i odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na praktyczne i stylowe samochody nowej energii (NEV).
Rozwój marki Stellato
Stellato to inicjatywa wspólna dwóch liderów: technologicznego giganta Huawei oraz koncernu motoryzacyjnego BAIC. Model S9 sedan miał swoją premierę w ubiegłym roku z ambitnym celem sprzedaży wynoszącym 120 000 sztuk rocznie. Jednak wyniki początkowe nie spełniły oczekiwań – od października 2024 do maja 2025 sprzedano 8 911 sztuk (China EV DataTracker). Odpowiedzią było wprowadzenie tańszego wariantu EREV (hybrydowy z przedłużonym zasięgiem), a teraz nadchodzi również pierwsze kombi w historii marki – Stellato S9.

Rozwijający się rynek kombi w Chinach
Chociaż niegdyś sedany dominowały w chińskich miastach, dziś klienci coraz częściej wybierają samochody typu kombi, doceniając ich większą funkcjonalność i wszechstronność, szczególnie w erze rosnącej popularności aut elektrycznych. Kombi oferują więcej miejsca niż sedany oraz lepszą aerodynamikę i zasięg w porównaniu z masywnymi crossoverami. Segment ten dynamicznie się rozwija, a na rynku pojawiają się takie modele jak Zeekr 001 i 007 GT, Nio ET5 Touring czy BYD Denza Z9 GT. Wprowadzenie Stellato S9 kombi przez Huawei jest więc odpowiedzią na aktualne trendy oraz zapotrzebowanie rynku.
Pierwsze spojrzenie: zdjęcia szpiegowskie i detale stylistyczne Stellato S9 Wagon
Niedawno podczas jazd testowych po raz pierwszy pokazano wnętrze nowego Stellato S9 kombi. Design nawiązuje do modelu sedan: dynamiczna, nowoczesna sylwetka, którą podkreślają:
- wyraziste, kanciaste reflektory
- charakterystyczny trapezowy wlot powietrza z przodu
- wydłużona maska i mocno pochylone słupki A dla płynnej linii nadwozia
- opadająca linia dachu poprawiająca aerodynamikę
- ukryte klamki drzwi oraz boczne lusterka bez ramek
- atrakcyjne, wieloramienne felgi aluminiowe
Takie rozwiązania nie tylko podnoszą walory wizualne samochodu, lecz również wpływają na wydajność energetyczną, zmniejszając opór powietrza.
Zaawansowane technologie i komfort wnętrza
Huawei przenosi swoje doświadczenie technologiczne również do kabiny S9 kombi. Wnętrze zachowuje nowoczesny styl znany z sedana, a na uwagę zasługują: 15,6-calowy ekran dotykowy oraz centralny zestaw cyfrowych wskaźników. Wśród dodatkowych udogodnień znajdziemy:
- kierownicę typu D z trzema ramionami i manetką zmiany biegów umieszczoną za nią
- dwie ładowarki indukcyjne w tunelu środkowym
- ukryty schowek z dwoma zintegrowanymi uchwytami na napoje
Najistotniejsze jednak, że kombi wyposażone będzie w najnowszy system wsparcia kierowcy Huawei ADS 4.0 z 192-wiązkowym czujnikiem LiDAR na dachu. Pozwoli to na korzystanie z inteligentnych funkcji, takich jak zdalne przywołanie gestem czy inteligentne parkowanie.

Stellato S9 Wagon: oczekiwane dane techniczne i osiągi
Oficjalne szczegóły techniczne wersji kombi Stellato S9 są jeszcze nieznane, jednak należy spodziewać się, że model będzie bazował na parametrach sedana. Najważniejsze z nich to:
- wymiary: 5160 mm (długość) x 2005 mm (szerokość) x 1486 mm (wysokość)
- rozstaw osi: 3050 mm – gwarancja przestronnego wnętrza
- napęd: RWD o mocy 227 kW (304 KM) oraz 4WD – 385 kW (516 KM)
- bateria CATL 100 kWh zapewniająca zasięg 721–816 km wg CLTC
Osoby zainteresowane ekologicznymi i dalekodystansowymi rozwiązaniami mogą wybrać wersję S9 EREV wyposażoną w silnik 227 kW i różne warianty baterii: od 37 kWh (LFP, 256 km CLTC) do 53,4 kWh (NMC, 365 km). Hybrydowa jednostka 1,5 l (118 kW) i zbiornik 52 l pozwalają osiągnąć łączny zasięg aż 1 355 km – połączenie efektywności elektrycznej z niezawodnością hybrydy.
Pozycjonowanie rynkowe oraz porównanie cen
Ceny Stellato S9 sedan zaczynają się od 309 800 juanów i kończą na 449 800 juanów (ok. 43 190–62 700 USD), co plasuje go w segmencie premium na rynku chińskim. Dla porównania, konkurencyjny Zeekr 001 kombi oferuje jeszcze wyższą moc (do 777 KM) i podobną baterię za maksymalnie 329 000 juanów (45 860 USD).
Huawei stawia na wyróżnienie się poprzez połączenie zaawansowanego wzornictwa, technologii smart oraz dużej pojemności bagażnika, celując zarówno w wymagających entuzjastów nowych technologii, jak i rodziny poszukujące praktycznych rozwiązań.
Podsumowanie: Nowy etap innowacji Huawei w branży motoryzacyjnej
Premiera Stellato S9 kombi to potwierdzenie ambicji Huawei w sektorze motoryzacyjnym – firma kieruje się do nowych grup klientów, które szukają nie tylko praktyczności, ale także zaawansowanych funkcji i luksusu. W dobie rosnącej popularności elektrycznych kombi zarówno w Chinach, jak i na świecie, uwaga branży koncentruje się na debiucie i możliwościach S9 kombi. To odważny krok zarówno dla Huawei, jak i rozwijającego się chińskiego przemysłu samochodowego.

Komentarze