Chińscy liderzy rynku samochodów elektrycznych notują solidny wzrost sprzedaży w maju | Vecar.pl – Najnowsze wiadomości motoryzacyjne, testy, premiery i technologie
Chińscy liderzy rynku samochodów elektrycznych notują solidny wzrost sprzedaży w maju

Chińscy liderzy rynku samochodów elektrycznych notują solidny wzrost sprzedaży w maju

2025-06-02
0 Komentarze Łukasz Kamiński

3 Minuty

Silny wzrost sprzedaży chińskich samochodów elektrycznych w maju

Segment premium elektrycznych samochodów w Chinach dynamicznie się rozwija. Firmy NIO, Zeekr oraz Li Auto odnotowały znaczące wzrosty dostaw w maju 2025 roku. Te wyniki podkreślają rosnący popyt na innowacyjne samochody elektryczne oraz SUV-y na rynku chińskim, gdzie producenci konsekwentnie podnoszą poprzeczkę w zakresie nowoczesnych technologii, designu i ekspansji rynkowej.

Poszerzana oferta NIO napędza wyniki sprzedaży

NIO dostarczyło klientom aż 23 231 pojazdów w maju 2025 roku, co oznacza wzrost o 13,1% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Wśród tych dostaw, 13 270 aut pochodziło z flagowej luksusowej linii NIO. Wprowadzony ostatnio ONVO, stworzony z myślą o rodzinach, został dostarczony w liczbie 6 281 egzemplarzy, natomiast FIREFLY — kompaktowy i ekskluzywny model NIO — trafił do 3 680 klientów. Do 31 maja 2025 roku łączna liczba dostarczonych pojazdów NIO osiągnęła 760 789, potwierdzając pozycję marki jako jednego z liderów chińskiej branży samochodów elektrycznych.

Specyfikacje i osiągi pojazdów

Auta NIO są cenione za zaawansowane technologie, nowoczesne akumulatory i imponujący zasięg. Firma stawia na stylowy design oraz inteligentne systemy łączności, oferując modele łączące luksus, wysokie osiągi i dużą autonomię jazdy.

Zeekr i Lynk & Co odnotowują przyspieszony wzrost

Zeekr Group utrzymuje dynamiczne tempo wzrostu — łączna liczba dostarczonych aut Zeekr i Lynk & Co w maju wyniosła 46 538, co daje wzrost o 15,2% rok do roku i 12,6% więcej niż w kwietniu. Sam Zeekr dostarczył 18 908 pojazdów, co stanowi znaczący, 37,74% wzrost miesiąc do miesiąca. Równocześnie Lynk & Co osiągnął 27 630 dostaw, notując wzrost rzędu 26,87% rok do roku. W okresie styczeń-maj Zeekr przekazał klientom 74 038 samochodów (+9,26% r/r), a Lynk & Co aż 127 827 (+25,86% r/r).

Design i pozycjonowanie rynkowe

Zeekr koncentruje się na elektrycznych samochodach klasy premium, kierowanych do technologicznie zaawansowanych kierowców, którzy cenią nowoczesny wygląd, osiągi oraz funkcje connected car. Lynk & Co zwraca się głównie do miejskich profesjonalistów, oferując niezawodne i nowoczesne elektryki z licznymi inteligentnymi funkcjami i atrakcyjnym designem.

Li Auto: rozwój infrastruktury kluczem do dalszego wzrostu

Li Auto w maju 2025 roku dostarczył 40 856 pojazdów, co stanowi wzrost o 16,7% rok do roku. Łączna sprzedaż firmy przekroczyła już 1,3 miliona egzemplarzy. Marka intensywnie rozbudowuje własną infrastrukturę ładowania i już w czerwcu planuje otwarcie 2 500. superszybkiej stacji ładowania. To ważny krok przed premierą pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a – Li i8, która odbędzie się w lipcu.

Ekspansja sieci i obsługa posprzedażowa

Na koniec maja Li Auto prowadziło 506 salonów sprzedaży w 152 miastach oraz 502 centra serwisowe i autoryzowane warsztaty blacharskie w 222 miastach. Rozbudowana sieć obejmuje 2 414 stacji szybkiego ładowania i ponad 13 000 punktów ładowania, czyniąc Li Auto jedną z kluczowych marek rozwijających elektromobilność w Chinach.

Branżowa perspektywa i porównania

Wyniki firm NIO, Zeekr i Li Auto potwierdzają ich pozycję liderów na rynku samochodów elektrycznych w Chinach i na świecie. Różnorodne portfolio produktowe oraz przewaga technologiczna każdej z marek mają realny wpływ na kształtowanie przyszłości motoryzacji w Chinach i wyznaczanie nowych standardów innowacyjności, osiągów oraz jakości obsługi klienta w segmencie aut elektrycznych.

Źródło: smarti

Cześć, jestem Łukasz! Motoryzacją interesuję się od lat, ale najbardziej fascynuje mnie to, jak zmienia się rynek i jak pomagać ludziom w podejmowaniu świadomych decyzji. Tworzę poradniki, analizy i a

Komentarze

Zostaw komentarz