Chevrolet Colorado 2026: konfigurator i wyższe ceny

Chevrolet Colorado 2026: konfigurator i wyższe ceny

0 Komentarze

5 Minuty

Chevrolet uruchamia konfigurator 2026 Colorado Build & Price z wyższym kosztem wejścia

Model 2026 Chevrolet Colorado jest już dostępny w internetowym konfiguratorze Build & Price marki, a największa zmiana w tym roku modelowym to nie radykalny redesign, lecz zaktualizowany cennik. Podstawowy WT teraz zaczyna się od MSRP 32 400 USD, a po podwyższeniu opłaty za transport cena wyjściowa wynosi 34 495 USD przed dodatkowymi opcjami.

Zmiany cen i modyfikacje poziomów wyposażenia

Chevrolet podniósł ceny w całej gamie Colorado na rok 2026. Wysokość podwyżek zależy od wersji: model terenowy ZR2 i pakiet Bison podrożały nawet o 1 300 USD; podwyżki dla Z71 i Trail Boss wynoszą 1 000 USD; LT jest droższy o 600 USD; natomiast WT zyskał 900 USD w porównaniu do poprzedniego roku modelowego. General Motors także zwiększył opłatę za transport o 400 USD.

Najważniejsze informacje:

  • MSRP podstawowego WT: 32 400 USD
  • Opłata za transport: 2 095 USD
  • Cena wyjściowa (bez opcji): 34 495 USD
  • Poziomy wyposażenia objęte zmianą w 2026: WT, LT, Z71, Trail Boss, ZR2, Bison

Układ napędowy i dostępność napędu terenowego

Warto zauważyć, że WT i LT to jedyne wersje, które można zamówić z napędem na tył. Napęd na cztery koła jest standardowy w Trail Boss, Z71 i ZR2. Dla kupujących chcących mieć ciężarówkę roboczą z napędem 4x4 dopłata do napędu 4x4 w WT wynosi 3 300 USD.

Układ napędowy, holowanie i ładowność

Pod maską Colorado 2026 nadal dostępne jest jedno rozwiązanie silnikowe w całej gamie: rzędowy czterocylindrowy silnik TurboMax L3B o pojemności 2,7 l od GM. Ten turbodoładowany agregat generuje 310 koni mechanicznych przy 5 600 obr./min i 430 lb-ft momentu obrotowego przy 3 000 obr./min, przekazywanych przez automatyczną skrzynię serii 8L (RPO MFC). Skrzynię można połączyć z jednobiegowym lub dwubiegowym rozdzielaczem w zależności od wersji i opcji.

Wszystkie modele Colorado mają przełożenie osi 3,42. Po odpowiednim wyposażeniu średniej wielkości pickup może holować do 7 700 funtów (3 493 kilogramów). Maksymalna ładowność dla WT i LT z napędem na tył wynosi 1 700 funtów (771 kilogramów) — wartości istotne dla nabywców potrzebujących wydajnej ciężarówki roboczej.

Felgi, pakiety i nowe kolory

Na rok 2026 Colorado otrzymuje kilka subtelnych zmian wizualnych: dostępne są dwa nowe wzory felg 20x9 cali, przeznaczone dla pakietu Midnight Edition oraz Z71 Convenience Package III. W przewodniku zamówień pojawiło się także kilka nowych pakietów stylistycznych, w tym WT Custom Appearance Package, Decal Package oraz Bronze Accent Package.

Do palety lakierów dołącza nowy kolor o nazwie White Sands, zastępujący Harvest Bronze Metallic. White Sands jest dostępny wyłącznie dla modeli ZR2 i Trail Boss. Pozostałe opcje lakieru to Black, Summit White, Snowdrift Metallic, Reef Blue Metallic, Sunrise Orange, Radiant Red Tincoat oraz Sterling Gray Metallic.

Kontekst rynkowy: pozycja Colorado

Colorado — sprzedawany obok swojego korporacyjnego bliźniaka, GMC Canyon — pozostaje w Stanach Zjednoczonych drugim najchętniej kupowanym pickupem średniej wielkości. Toyota Tacoma nadal prowadzi w segmencie i jest produkowana w Meksyku, podczas gdy zarówno Colorado, jak i Canyon montowane są w USA. Najnowsze trendy sprzedażowe wykazują istotny wzrost w segmencie: Toyota zgłosiła 130 873 dostawy Tacomy w pierwszej połowie 2025 roku (wzrost o 88,5% rdr), natomiast Chevrolet wysłał 52 815 Coloradów w tym samym okresie, co oznacza wzrost o 26,3% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Co to oznacza dla kupujących

Dla kupujących aktualizacja na 2026 rok dotyczy przede wszystkim opcji wyposażenia i planowania budżetu, a nie przełomowych rozwiązań inżynieryjnych. Zaktualizowane wzory felg, nowe kolory lakieru i dodatkowe pakiety stylistyczne dają więcej możliwości personalizacji, lecz wyższe ceny wyjściowe i zwiększona opłata za transport powinny być uwzględnione przy podejmowaniu decyzji zakupowej.

Cytat: 'Colorado 2026 raczej dopracowuje wybór niż na nowo wynajduje koło — nabywcy otrzymują ten sam napęd TurboMax i solidne możliwości holowania, lecz przy nieco wyższym koszcie wejścia.'

Niezależnie od tego, czy priorytetem jest zdolność terenowa — ZR2 i Trail Boss oferują standardowy napęd 4x4 — czy bardziej ekonomiczne, robocze WT lub LT, Colorado nadal dostarcza konkurencyjną funkcjonalność w segmencie średnich pickupów. Narzędzie Build & Price jest już dostępne, pozwalając potencjalnym nabywcom skonfigurować wersję, układ napędowy i akcesoria oraz zobaczyć ostateczną cenę podczas tworzenia idealnego auta.

Źródło: autoevolution

Komentarze

Zostaw komentarz