4 Minuty
2026 Diavel V4 RS: nowy punkt odniesienia Ducati w przyspieszeniu
Ducati od dawna jest synonimem osiągów i inżynierii wywodzącej się z wyścigów. Tuż po kolejnym dominującym zdobyciu tytułu konstruktorów w MotoGP włoska marka zaprezentowała model 2026 Diavel V4 RS — najszybciej przyspieszający motocykl produkcyjny w historii firmy. Pokazany podczas Grand Prix San Marino i Rimini Riviera w Misano przez Marca Márqueza oraz Francesco "Pecco" Bagnaia, Diavel V4 RS debiutuje równocześnie z Multistradą V4 RS, lecz zaznacza swoją odrębność jako radykalny power cruiser zaprojektowany do osiągania dużych prędkości w linii prostej.
Najważniejsze dane techniczne
Układ napędowy i osiągi
Diavel V4 RS napędza silnik Desmosedici Stradale V4 o pojemności 1 103 cm3. Jednostka wyposażona jest w przeciwsunistalny wał korbowy i suchą sprzęgło, a jej moc nominalna to 182 hp przy 11 750 obr./min, z maksymalnym momentem obrotowym 120 Nm przy 9 500 obr./min. To zestawienie sprzętu, w połączeniu z zoptymalizowanymi przełożeniami i nastawieniem podwozia, pozwala na certyfikowany sprint 0–62 mph (0–100 km/h) w zaledwie 2,52 sekundy — wynik potwierdzony podczas testów przez Marca Márqueza.
Podwozie, zawieszenie i hamulce
Silnik osadzono w aluminiowej ramie monocoque, połączonej z jednoramiennym aluminiowym wahaczem. Za pracę zawieszenia odpowiadają elementy Öhlins: przedni widelec 48 mm oraz w pełni regulowany amortyzator tylnego zawieszenia. Układ hamulcowy to rozwiązanie Bosch–Brembo zapożyczone z Panigale V4, zapewniające Diavelowi V4 RS mocne i pewne hamowanie, adekwatne do jego osiągów.
Koła i opony
Motocykl jeździ na dedykowanych, kutych aluminiowych felgach 17 cali, obutych w opony Pirelli Diablo Rosso IV — konfiguracja dobrana tak, by zrównoważyć przyczepność przy startach z stabilnością przy dużych prędkościach.

Elektronika, tryby jazdy i systemy wspomagające
Ducati wyposażyło Diavel V4 RS w trzy ustawienia mocy silnika (High, Medium, Low) oraz cztery rozbudowane tryby jazdy: Race, Sport, Touring i Wet. Pakiet systemów wspomagających kierowcę obejmuje kontrolę wheelie oraz zaawansowaną kontrolę trakcji, dzięki czemu motocykl jest zarówno agresywny, jak i kontrolowalny dla doświadczonych kierowców.
Stylistyka i detale
Model 2026 Diavel V4 RS debiutuje z całkowicie nową stylistyką nadwozia, łącząc akcenty tytanowe i z włókna węglowego na końcówce tłumika, wlotach powietrza, owiewce siedzenia, błotnikach i pokrywach zbiornika paliwa. Wygląd jest wyraźnie „Ducati”, lecz jednocześnie unikatowy dla tego wariantu RS. Dedykowane logo RS widoczne jest w wielu miejscach — na kluczyku z systemem hands-free, grafice deski rozdzielczej oraz na pokrywie tylnego cylindra — podkreślając ekskluzywny charakter modelu.

Pozycjonowanie na rynku i cena
Ducati wyprodukuje Diavel V4 RS w ograniczonej liczbie egzemplarzy, choć dokładny nakład nie został ujawniony. Motocykl opuszcza fabrykę jako jednosiedzeniowy, jednak w standardzie oferowany jest zestaw konwersyjny do wersji dwuosobowej. Cena plasuje Diavel V4 RS w wyższych rejonach segmentu performance cruiser i maszyn zbliżonych do superbike'ów: sugerowana cena detaliczna w USA to 39 995 USD, co lokuje go w przedziale cenowym typowym dla wysokiej klasy litrowych superbike'ów i niszowych maszyn wyczynowych.
Jak się porównuje
W porównaniu z Panigale V4, Diavel V4 RS kładzie nacisk na brutalne przyspieszenie w niskim i średnim zakresie obrotów oraz na bardziej wyprostowaną, uliczną pozycję za kierownicą zamiast pełnych, torowych ergonomii. W stosunku do Multistrada V4 RS, Diavel priorytetowo traktuje ciąg boczny i agresywniejszą szatę graficzną. Dla kierowców szukających najszybszego seryjnego startu Ducati, Diavel V4 RS jest oczywistym wyborem; dla osób potrzebujących komfortu na długich dystansach lub wszechstronności terenowej, inne platformy V4 Ducati będą lepiej dopasowane.
Końcowe uwagi
2026 Diavel V4 RS to maszyna stworzona z określonym celem: limitowana edycja Ducati, która przekuwa technologie wywodzące się z wyścigów w dostępną, dopuszczoną do ruchu ulicznego maszynę do przyspieszania. Dzięki silnikowi Desmosedici Stradale, zawieszeniu Öhlins, hamulcom klasy Brembo oraz rozbudowanemu pakietowi elektronicznemu łączy osiągi sportowego motocykla z estetyką cruisera — a cena odzwierciedla jego wysublimowane ambicje.
Źródło: autoevolution
Zostaw komentarz