La Guapísima: Unikalne połączenie Ducati Pantah i Cagiva Elefant od XTR Pepo

La Guapísima: Unikalne połączenie Ducati Pantah i Cagiva Elefant od XTR Pepo

2025-08-16
0 Komentarze Anna Majewska

4 Minuty

Pepo Rosell z XTR Pepo w Madrycie stworzył kolejną wyjątkową maszynę o nazwie La Guapísima – co po hiszpańsku oznacza „najpiękniejsza”. Motocykl, powstały na zamówienie Irons Cafe Racer, bazuje na ramie Ducati 600TL Pantah z 1986 roku, jednak niemal każdy element został wymieniony lub gruntownie zmodyfikowany. La Guapísima to nie tyle odrestaurowany Pantah, co autorski projekt oparty na dziedzictwie Ducati, napędzany mocnym L-twinem z Cagiva Elefant 900 Marathon. Projekt charakteryzuje się odważną kolorystyką, wysoką jakością wykonania oraz surową i funkcjonalną estetyką. Motocykl przeszedł pełną wymianę silnika i szeroki zakres modyfikacji zwiększających osiągi, łącząc klasyczne cechy V-twin z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi i sprzętem wyścigowym. Dla miłośników customów, to kolejny wyrazisty przykład cafe racera na tor od XTR Pepo.

Główne komponenty obejmują ramę Ducati Pantah z 1986 roku, silnik Cagiva Elefant 900 Marathon po licznych modyfikacjach, wahacz tylni Cagiva Elefant 350, 17-calowe felgi aluminiowe (przód z Hyosung GT650) oraz opony Continental ContiSportAttack 4 przeznaczone na tor. Silnik wyposażono w portowane głowice, tłoki o wysokim stopniu sprężania, programowalny układ zapłonowy Silent Hektik, odchudzone koło zamachowe, sprzęgło Ducabike typu slipper i quickshifter, jak również gaźniki Keihin FCR z filtrami DNA. Układ wydechowy to ręcznie wykonany dwururowy system 2-1 ze stali nierdzewnej i wydajna chłodnica oleju.

Za prowadzenie i bezpieczeństwo odpowiada przedni widelec upside-down z Hyosung GT650 montowany w frezowanych, aluminiowych półkach, wysokiej klasy amortyzator Öhlins, pompy hamulcowe Brembo oraz zacisk Hyosung z lepszymi klockami i tarczą NG. Przekazanie napędu realizuje złoty łańcuch Regina z solidnymi osłonami i motywem szachownicy.

Design podkreślają ręcznie wykonane elementy z włókna węglowego, niewielki błotnik przedni oraz ostro zakończona zabudowa ze specjalnie przygotowanym zbiornikiem i ogonem osadzonym na spersonalizowanej ramie pomocniczej. Siedzenie pokryto minimalną ilością pianki, co wpisuje się w wyścigowy charakter maszyny.

Kokpit ograniczono do minimum, z pojedynczym obrotomierzem Aviacompositi, kierownicą typu clip-on, regulowanymi dźwigniami, zbiorniczkami Rizoma i manetką Domino. Nowe sety tylne ustawiają pozycję jazdy w sposób agresywny. Nie przewidziano lusterek, oświetlenia ani mocowań tablicy rejestracyjnej – La Guapísima powstała z myślą o torze, a nie jeździe po drogach publicznych.

Nowa jednostka L-twin z Cagiva, wraz z portowaniem, wyższym stopniem sprężania i programowalnym zapłonem zapewnia dynamiczne rozwijanie mocy i szybkie reakcje przepustnicy. Gaźniki Keihin FCR gwarantują precyzyjne dawkowanie paliwa, a wydech poprawia moment obrotowy i zmniejsza masę motocykla. Sprzęgło Ducabike typu slipper i quickshifter nie tylko poprawiają czasy okrążeń, ale też umożliwiają płynniejsze i bezpieczniejsze redukcje biegów podczas mocnego hamowania.

Wysoka sprawność układu chłodzenia – duża chłodnica oleju i zoptymalizowany przepływ powietrza – gwarantuje bezproblemową pracę silnika nawet przy intensywnym użytkowaniu na torze. Lekkie koło zamachowe poprawia reakcje gazu, a system zapłonowy umożliwia precyzyjną kalibrację parametrów silnika pod różne warunki jazdy.

Starannie dobrane podzespoły zawieszenia, rama, wahacz, amortyzator Öhlins i przedni widelec USD zapewniają znakomitą stabilność podczas jazdy na torze. Hamulce Brembo i przewody Frentubo zachowują wysoką skuteczność podczas powtarzalnego, intensywnego użytkowania. Osiągi dopełniają opony Continental ContiSportAttack 4, oferujące współczesny poziom przyczepności.

La Guapísima zajmuje miejsce w segmencie ekskluzywnych customów motocyklowych, skierowanych do kolekcjonerów i entuzjastów ceniących efektowny design oraz realne zdolności torowe. W porównaniu do innych cafe racerów czy customów, jest to konstrukcja mocno nastawiona na wydajność i zachowania wyścigowe, bliższa indywidualnie budowanym sportowym motocyklom butikowych marek niż klasycznym rekonstrukcjom w stylu retro. Wśród projektów XTR Pepo konstrukcja wyróżnia się szeroko zakrojoną transplantacją silnika i orientacją torową, przenosząc ją w obszar inżynieryjnych customów o wysokich możliwościach.

Na tle seryjnego Ducati Pantah La Guapísima oferuje lepszy moment obrotowy, żywszą reakcję na gaz oraz nowoczesne rozwiązania w zakresie hamulców i zawieszenia. W porównaniu z seryjną Cagiva Elefant motocykl jest lżejszy, bardziej dopracowany i zdecydowanie bardziej wyspecjalizowany pod kątem jazdy po torze dzięki ręcznie wykonanej zabudowie i precyzyjnemu doborowi komponentów.

La Guapísima stanowi wyraz wizji oraz umiejętności technicznych Pepo Rosella, będąc jednocześnie hybrydą oddającą hołd włoskim markom Ducati oraz Cagiva, a zarazem noszącą charakterystyczny styl XTR Pepo. To projekt dla tych, którzy poszukują customowego motocykla łączącego klasykę z nowoczesnymi osiągami i pokazującego, jak daleko można posunąć się w dziedzinie spersonalizowanych motocykli torowych.

Źródło: autoevolution

Cześć! Nazywam się Anna i od lat z pasją śledzę świat motoryzacji. Każdego dnia wyszukuję najświeższe wiadomości, nowinki i premiery modeli, abyś był zawsze na bieżąco. Uwielbiam dzielić się wiedzą i

Komentarze

Zostaw komentarz