Volvo XC70 Plug-In Hybrid – Nowość na chińskim rynku SUV-ów hybrydowych | Vecar.pl – Najnowsze wiadomości motoryzacyjne, testy, premiery i technologie
Volvo XC70 Plug-In Hybrid – Nowość na chińskim rynku SUV-ów hybrydowych

Volvo XC70 Plug-In Hybrid – Nowość na chińskim rynku SUV-ów hybrydowych

2025-05-26
0 Komentarze

Debiut Volvo XC70 Plug-In Hybrid w Chinach

Volvo zrobiło zdecydowany krok naprzód w segmencie hybryd plug-in SUV, prezentując zupełnie nowy model Volvo XC70 Plug-In Hybrid. Ten nowoczesny crossover produkowany w Chinach wyróżnia się zaawansowaną technologią baterii oraz dużym naciskiem na zasięg elektryczny. Dzięki wydajnemu akumulatorowi o pojemności 39,6 kWh, XC70 PHEV zapewnia do 180 kilometrów zasięgu w trybie czysto elektrycznym (cykl CLTC), odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne auta o dużym zasięgu.

Design zewnętrzny: Klasyczne DNA Volvo w nowoczesnym wydaniu

Nowy XC70 nawiązuje swoim wyglądem do charakterystycznego języka stylistycznego Volvo, widocznego m.in. w prestiżowym modelu EX90. Wyjątkowym elementem są pionowe tylne światła w kształcie "Młota Thora", stanowiące znak rozpoznawczy najnowszych modeli szwedzkiego producenta. Model przyciąga również uwagę zlicowanymi, wysuwanymi klamkami, bezramkowymi lusterkami bocznymi oraz zintegrowanymi przednimi reflektorami LED umieszczonymi w zderzaku. Wydajność i aerodynamikę poprawia również nowy grill z aktywnym zarządzaniem przepływem powietrza.

Wymiary i parametry nadwozia

Volvo XC70 Plug-In Hybrid wyróżnia się solidną sylwetką – mierzy 4 815 mm długości, 1 890 mm szerokości i 1 650 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi aż 2 895 mm, co przekłada się na przestronne wnętrze. W porównaniu z BMW X3 G45, XC70 jest o 60 mm dłuższy, 30 mm węższy i 10 mm niższy – idealny zarówno do codziennych miejskich podróży, jak i dłuższych tras. Rozstaw kół z przodu i z tyłu wynosi po 1 623 mm, a kąty natarcia i zejścia to odpowiednio 18 i 21 stopni, co potwierdza wszechstronność tego crossovera.

Felgi i masa własna

Kupujący mają do wyboru różne wzory felg do Volvo XC70. W podstawowej wersji auto wyposażone jest w stylowe 19-calowe aluminiowe obręcze (z oponami 234/50 lub 235/55), a wyższe wersje mogą być wyposażone w felgi 20-calowe (255/45) lub 21-calowe (255/40), co podkreśla sportowy charakter samochodu. W zależności od pojemności akumulatora, masa własna XC70 wynosi od 2 110 do 2 275 kg, co jest wynikiem zastosowania zaawansowanych systemów hybrydowych.

Zaawansowany układ napędowy i nowa platforma

Nowy XC70 to pierwszy model oparty na innowacyjnej platformie Volvo SMA, optymalizowanej pod kątem pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Hybrydowy układ napędowy opiera się na 1,5-litrowym turbodoładowanym silniku BHE15-BFZ produkcji Aurobay – firmy utworzonej przez Geely i Renault w ramach projektu Horse Powertrain. Wysokosprawny silnik współpracuje z nowoczesną, 3-biegową skrzynią 3DHT100, wyróżnioną nagrodą PACE w kwietniu 2025 roku za innowacje i efektywność. Ten sam zespół napędowy stosowany jest m.in. w modelach Geely Galaxy L7, L6, Preface L oraz Lynk & Co 07 i 08. System zapewnia moc 120 kW (ok. 161 KM) i umożliwia osiągnięcie maksymalnej prędkości 180 km/h.

Warianty baterii i zasięg elektryczny

Volvo XC70 Plug-In Hybrid dostępne jest w dwóch wersjach akumulatorów, pozwalając dostosować samochód do potrzeb kierowców. Podstawowa wersja posiada 21,22 kWh baterię LFP od CATL, która umożliwia przejechanie 100 km w trybie elektrycznym (CLTC) i zużycie paliwa 5,85 l/100 km po rozładowaniu akumulatora. Masa tej baterii wynosi 189 kg. Dla osób oczekujących większego zasięgu przygotowano wariant z akumulatorem NMC (Nickel-Manganese-Cobalt) 39,63 kWh o masie 243 kg, oferujący aż 180 km zasięgu. W trybie hybrydowym, przy rozładowanej baterii, zużycie paliwa wynosi 6,55 l/100 km.

Osiągi i właściwości jezdne

Szczegóły dotyczące silnika elektrycznego pozostają jeszcze nieujawnione, jednak połączenie wydajnego silnika spalinowego ze zaawansowanym systemem baterii zapewnia dynamiczne przyspieszenia i długie przebiegi bezemisyjne. Volvo koncentruje się na technologii plug-in hybrid, zapewniając płynne przechodzenie między trybami jazdy elektrycznej i hybrydowej, co czyni XC70 atrakcyjnym wyborem zarówno dla ekologicznych kierowców, jak i codziennych użytkowników.

Pozycjonowanie rynkowe i perspektywy globalne

Nowe Volvo XC70 Plug-In Hybrid zostało stworzone z myślą o chińskim rynku motoryzacyjnym, gdzie rośnie popyt na hybrydowe SUV-y z wydłużonym zasięgiem elektrycznym. Volvo nie potwierdziło jeszcze planów wprowadzenia modelu na rynki światowe, jednak bogate wyposażenie i konkurencyjne parametry czynią XC70 mocnym graczem w segmencie premium plug-in hybrid. Model wyróżnia się luksusowym designem, innowacyjną technologią i wysoką efektywnością, co sprawia, że jest ciekawą alternatywą dla rodzin oraz miłośników miejskich crossoverów.

Porównanie: Volvo XC70 Plug-In Hybrid vs BMW X3

Na tle konkurenta, jakim jest BMW X3, Volvo XC70 prezentuje się jako dłuższy pojazd o większej przestrzeni wewnątrz oraz znacznie dłuższym zasięgu na napędzie elektrycznym. Nowoczesna platforma hybrydowa w połączeniu z konkurencyjną ceną i niepowtarzalnym skandynawskim wzornictwem zapewniają, że XC70 wyróżnia się na rynku SUV-ów typu plug-in hybrid.

Podsumowanie

Premiera Volvo XC70 Plug-In Hybrid wprowadza nowego gracza do świata zelektryfikowanych crossoverów, łącząc dbałość marki o zrównoważony rozwój z funkcjonalnością i komfortem. Zarówno w codziennej jeździe miejskiej, jak i podczas dłuższych tras, XC70 oferuje wydajność, niską emisję oraz stylową alternatywę dla entuzjastów nowoczesnych SUV-ów hybrydowych.

Komentarze

Zostaw komentarz