Xpeng G6 EREV: Nowy SUV z wydłużonym zasięgiem zauważony podczas testów | Vecar.pl – Najnowsze wiadomości motoryzacyjne, testy, premiery i technologie
Xpeng G6 EREV: Nowy SUV z wydłużonym zasięgiem zauważony podczas testów

Xpeng G6 EREV: Nowy SUV z wydłużonym zasięgiem zauważony podczas testów

2025-07-19
0 Komentarze Łukasz Kamiński

3 Minuty

Xpeng G6 EREV: Nowy model z wydłużonym zasięgiem w fazie testów

Najnowsze zdjęcia szpiegowskie ujawniają, że na chińskich drogach testowany jest nowy wariant SUV-a Xpeng G6 — elektryczny samochód z wydłużonym zasięgiem (EREV). Zamaskowany prototyp sugeruje rozszerzenie gamy modelowej G6 oraz nową strategię marki, która dotąd koncentrowała się głównie na pojazdach w pełni elektrycznych.

Napęd EREV: Wydłużony zasięg i hybrydowe możliwości

Chociaż Xpeng Motors oficjalnie nie potwierdził premiery, testowana wersja różni się od elektrycznego G6 widocznymi wydechami oraz przeprojektowanym podwoziem — co wyraźnie wskazuje na obecność systemu range extender. Zgodnie z doniesieniami chińskich mediów motoryzacyjnych, Xpeng G6 EREV zostanie wyposażony w agregat prądotwórczy na benzynę, umożliwiający ładowanie baterii w trakcie jazdy. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu SUV ma osiągnąć imponujący zasięg nawet do 1400 km wg normy CLTC, znacznie ograniczając obawę o zasięg i czyniąc go atrakcyjną propozycją do długich podróży jako SUV elektryczny.

Wyposażenie i osiągi: Wersje elektryczne oraz hybrydowe

Oczekuje się, że wersja EREV będzie uzupełniać, a nie zastępować, istniejącego już w pełni elektrycznego Xpeng G6. Model na rok 2025, który zadebiutował w Chinach na początku roku, posiada silnik elektryczny typu PMSM umieszczony z tyłu, o mocy 218 kW i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy i rozwinięcie prędkości maksymalnej 202 km/h. Efektywność także wyróżnia G6 — zużycie energii wynosi tylko 12,5 kWh na 100 km.

Błyskawiczne ładowanie — pewność podróży

Xpeng G6 zapewnia szybkie ładowanie dzięki nowemu systemowi akumulatorów 5C „AI battery”. Wystarczy 10 minut, by uzyskać 450 km zasięgu, a naładowanie akumulatora od 10% do 80% trwa 12 minut w optymalnych warunkach. Nawet przy silnych mrozach (do -30°C) ładowanie od 10% do 80% trwa około 15 minut.

Bezpieczeństwo akumulatora i zaawansowana technologia

Wyróżnikiem wersji G6 2025 jest bezpieczeństwo baterii: akumulator wytrzymuje temperatury do 1000°C, 80 ton nacisku bocznego i uderzenia o energii do 2000 J, co potwierdza wysokie standardy bezpieczeństwa SUV-ów elektrycznych marki Xpeng.

Wygląd zewnętrzny: Nowoczesny styl i praktyczne wymiary

Xpeng G6 2025 ma 4758 mm długości, 1920 mm szerokości i 1650 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2890 mm. Nowością są efektowny 1942-mm pasek LED, dodatkowe kolory karoserii — Starry Purple i Cloud Beige — oraz stylowe ciemnoszare felgi i elementy wnętrza w wybranych wersjach. Charakterystyczny, dynamiczny profil SUV-a typu fastback pozostał niezmieniony, łącząc atrakcyjny wygląd z aerodynamiczną wydajnością.

Wnętrze i technologie

W kabinie Xpeng G6 zadowoli entuzjastów technologii: cyfrowy zestaw zegarów o przekątnej 10,25 cala, duży centralny ekran 15,6 cala — wszystko napędzane układem Snapdragon SA8295P. Autorskie rozwiązanie X-GPT umożliwia zaawansowaną obsługę głosową i nowoczesne funkcje smart. Komfort zwiększają fotele „cloud-sense” z ogrzewaniem, wentylacją i masażem oraz 9-calowe cyfrowe lusterko wsteczne.

Inteligentne systemy wsparcia kierowcy

Za autonomiczne funkcje jazdy odpowiada zaawansowany system Turing, korzystający z podwójnych procesorów Nvidia Orin oraz wielu czujników. Umożliwia on m.in. jazdę z nawigacją po autostradzie i w mieście, parkowanie zdalne oraz automatyczne wyjazdy na prostą. Gdy tryby autonomiczne są aktywne, uruchamia się niebieskie światło LED na karoserii.

Pojemność bagażowa i praktyczne rozwiązania

Xpeng G6 oferuje jedne z najlepszych w klasie rozwiązań w zakresie przestrzeni ładunkowej: 8,9-litrowy schowek centralny oraz bagażnik o pojemności 647 litrów, który po złożeniu tylnych foteli zwiększa się do imponujących 1752 litrów — to mocny atut w segmencie SUV-ów elektrycznych i hybrydowych.

Pozycjonowanie na rynku i perspektywy

Wprowadzenie wersji EREV to wejście Xpeng w segment SUV-ów hybrydowych o wydłużonym zasięgu. Rozszerza to gamę G6 dla klientów ceniących zasięg bez kompromisów w zakresie osiągów elektrycznych. Model będzie konkurował z innymi SUV-ami EREV oraz hybrydami plug-in, zapewniając swobodę w podróżach dalekodystansowych. Choć oficjalna data premiery nie została podana, zaawansowanie prototypu sugeruje, że produkcyjny Xpeng G6 EREV może pojawić się jeszcze przed końcem 2025 roku, wyznaczając nowy standard w segmencie SUV-ów elektrycznych z wydłużonym zasięgiem.

Źródło: carnewschina

Cześć, jestem Łukasz! Motoryzacją interesuję się od lat, ale najbardziej fascynuje mnie to, jak zmienia się rynek i jak pomagać ludziom w podejmowaniu świadomych decyzji. Tworzę poradniki, analizy i a

Komentarze

Zostaw komentarz