3 Minuty
Rewolucjonizowanie magazynowania energii w USA za pomocą baterii EV produkowanych w Ameryce
General Motors (GM) oraz Redwood Materials nawiązali strategiczną współpracę, która ma na celu rozwój nowoczesnych, krajowych systemów magazynowania energii. Integrują one zarówno nowe baterie produkowane przez GM, jak i ponownie wykorzystywane moduły z pojazdów elektrycznych tej marki. Podpisane niedawno memorandum o współpracy stanowi kluczowy krok w rozwoju technologii baterii do samochodów elektrycznych i pokazuje ich potencjał poza motoryzacją.
Innowacyjne partnerstwo na rzecz odporności sieci energetycznej
Partnerstwo GM i Redwood Materials odpowiada na gwałtownie rosnące zapotrzebowanie na przemysłowe systemy magazynowania energii i zasilanie awaryjne. W obliczu przewidywanych wzrostów zużycia prądu — napędzanych m.in. cyfryzacją i rozwojem centrów danych opartych na sztucznej inteligencji — pojawia się potrzeba niezawodnych i ekonomicznych rozwiązań energetycznych opartych na rodzimych technologiach. Kurt Kelty, wiceprezes GM ds. baterii, napędu i zrównoważonego rozwoju, podkreśla: „Nie tylko rozwijamy pojazdy – definiujemy na nowo stabilność energetyczną całego kraju.”
Redwood Energy: połączenie technologii nowych i używanych baterii
Redwood Materials powołał nową jednostkę, Redwood Energy, poświęconą wdrażaniu zaawansowanych systemów magazynowania energii. Łączą one baterie z drugiego obiegu pochodzące z samochodów elektrycznych oraz zupełnie nowe moduły. Ta unikalna strategia nie tylko wydłuża żywotność surowców baterii litowo-jonowych, ale także pozwala na szybkie i efektywne dostarczanie energii, spełniające wymagania branży, takiej jak infrastruktura dla sztucznej inteligencji. W ramach projektu, używane wcześniej pakiety baterii od GM już dziś zasilają jeden z największych na świecie obiektów opartych na bateriach z drugiego obiegu oraz największą mikro-sieć w Ameryce Północnej – instalację o mocy 12 MW i pojemności 63 MWh w Sparks w stanie Nevada, obsługującą m.in. firmę Crusoe.
Wzmacnianie efektywności i pozycji rynkowej poprzez zrównoważony rozwój
Dzięki nowemu podejściu do zastosowania baterii litowo-jonowych z pojazdów elektrycznych, GM i Redwood Materials prezentują przewagę wydajności: zarówno nowe, jak i recyklingowane baterie mogą elastycznie wspierać sieć energetyczną, służyć jako zasilanie awaryjne podczas przerw w dostawach energii i realizować amerykańskie cele klimatyczne. Innowacja ta umożliwia obu firmom utrzymanie czołowej pozycji na dynamicznie rozwijającym się rynku motoryzacyjnym i energetycznym, a także wyznacza nowe standardy w zakresie zrównoważonej produkcji, lokalnego wytwarzania i gospodarki o obiegu zamkniętym.
Porównanie rozwiązań bateryjnych w branży motoryzacyjnej
Podczas gdy wielu producentów pojazdów elektrycznych wybiera recykling lub utylizację zużytych baterii, współpraca GM z Redwood Materials wyróżnia się bezpośrednią integracją tych baterii z dużymi stacjami zasilania i mikro-sieciami. Ogranicza to ilość generowanych odpadów, zwiększa efektywność i wartość komponentów używanych w samochodach elektrycznych, zapewniając GM przewagę zarówno w transporcie, jak i w zastosowaniach stacjonarnych magazynów energii.
Patrząc w przyszłość: nowe systemy energetyczne dla motoryzacji
W związku z prognozowanym trzykrotnym wzrostem zapotrzebowania na energię elektryczną w amerykańskich centrach danych – z 4,4% w 2023 roku do 12% w 2028 – wdrażanie skalowalnych, krajowych systemów magazynowania energii staje się priorytetem. GM i Redwood Materials planują kolejne aktualizacje dotyczące swojej współpracy w 2025 roku, co może na lata odmienić połączenie innowacji w motoryzacji i amerykańskiej infrastruktury energetycznej.
Źródło: electriccarsreport

Komentarze