3 Minuty
Silnik V8 nie poddaje się zmianom rynku motoryzacyjnego
W czasach, gdy producenci samochodów coraz śmielej przechodzą w stronę elektromobilności, tradycyjny silnik V8 wydaje się być zagrożonym gatunkiem. Jednak rok 2026 przynosi dwa modele, które pozostają wierne czystej mocy spalinowej. Zarówno Land Rover Defender 90, jak i Lexus LC500 będą dostępne wyłącznie z jednostkami V8, co potwierdza, że surowa wydajność i emocje z jazdy wciąż są doceniane przez entuzjastów oraz kolekcjonerów samochodów.
Land Rover Defender 90 – Supercharged V8 na pierwszym planie
Kultowy terenowy SUV tylko z silnikiem V8
Dotychczas dwudrzwiowy Land Rover Defender 90 oferował trzy warianty silnikowe. Podstawowy model wyposażano w turbodoładowany, czterocylindrowy silnik 2.0 o mocy 296 KM, natomiast wersja X-Dynamic SE posiadała turbodoładowany, sześciocylindrowy silnik 3.0 z technologią mild hybrid i mocą 395 KM. Na szczycie gamy znajdował się Defender 90 V8. Teraz Land Rover podejmuje odważną decyzję – na rok 2026 supercharged V8 będzie jedyną opcją, podkreślając ekskluzywny charakter Defendera 90 w segmencie wydajnych SUV-ów terenowych.
Więcej luksusu – wyższa cena
Zmiana w ofercie Defendera 90 wiąże się także z istotnym wzrostem ceny. Podczas gdy poprzednia wersja bazowa S startowała od 58 750 dolarów, nowy punkt wejścia to model V8 za 116 250 dolarów – niemal dwukrotnie więcej. Mimo wyższej ceny właściciel otrzymuje najmocniejszy silnik w modelu, gwarantujący dynamiczne osiągi na asfalcie i poza nim.
Land Rover uatrakcyjnił też Defendera 90 na rok 2026. Zmodernizowano reflektory, które teraz mają solidne elementy LED w górnych narożnikach, a wszystkie wersje Defendera otrzymały nowoczesny ekran dotykowy o przekątnej 13,1 cala, co znacząco podnosi standard technologiczny i komfort użytkowania.
Lexus LC500 – czysta jazda V8, bez hybryd
LC500h żegna się z ofertą
Na rok 2026 Lexus koncentruje się wyłącznie na cenionym modelu LC500 z 5-litrowym, wolnossącym silnikiem V8. Hybrydowa wersja LC500h, bazująca na 3,5-litrowym V6 wspartym silnikiem elektrycznym o łącznej mocy 354 KM, zostaje wycofana – głównie z powodu niskiego popytu. W 2024 roku sprzedano zaledwie 18 sztuk hybrydy, przy 1 446 egzemplarzach LC500 z V8, co jasno pokazuje preferencje klientów segmentu luksusowych grand tourerów.
Nowy design i edycje specjalne
Chociaż kluczowa formuła modelu pozostaje taka sama, Lexus wprowadza nowe możliwości dla miłośników marki. W 2026 roku LC500 coupe pojawi się w limitowanej serii Inspiration – wyprodukowano jedynie 200 egzemplarzy w efektownym kolorze Smoke Matte Gray i czarno-białym wnętrzem. Wersja kabriolet Inspiration, ograniczona do 350 sztuk, będzie dostępna w nowym odcieniu Wind z tapicerką Saddle Tan i białą skórą. Ceny zaczynają się od 101 700 dolarów za coupe oraz 109 200 dolarów za kabriolet.
Osiągi i pozycjonowanie na rynku
Zarówno Land Rover Defender 90 2026, jak i Lexus LC500 kontynuują swoje sportowe dziedzictwo, oferując wyłącznie silniki V8. Defender 90 jest propozycją dla osób poszukujących wyrazistego, mocnego i terenowego SUV-a 4x4, natomiast LC500 to wybór dla tych, którzy cenią luksus, charakterystyczny dźwięk wolnossącego silnika V8 i wyjątkowe wrażenia z jazdy autem typu grand tourer. W erze dominacji pojazdów hybrydowych i elektrycznych, te modele wyróżniają się, zapewniając niepowtarzalną frajdę z jazdy i autentyczne emocje bez kompromisów.
Podsumowanie: Legendy V8 w nowoczesnych czasach
W świecie motoryzacji dynamicznie przechodzącym na napędy elektryczne, Land Rover Defender 90 oraz Lexus LC500 nie pozwalają zgasnąć tradycyjnej pasji do potężnych silników spalinowych. Dzięki nowoczesnym technologiom, wyjątkowej stylistyce i niezachwianej wierności mocy V8, te samochody stanowią wzór dla wszystkich, którzy cenią emocje, kunszt i dziedzictwo w segmencie luksusowych i sportowych aut.
Źródło: caranddriver

Komentarze