Wprowadzenie
Na targach Auto Shanghai 2025 Toyota zaprezentowała swój najnowszy model – bZ5, elektrycznego crossovera SUV. Ten pojazd ma na celu konkurowanie z takimi modelami jak Tesla Model Y, oferując zaawansowane funkcje w bardziej przystępnej cenie.

Design i Wyposażenie
Toyota bZ5 prezentuje najnowszy język stylistyczny marki. Przód pojazdu wyróżnia się pełnowymiarowym pasem LED oraz ostrymi reflektorami w kształcie litery "C". Sylwetka typu fastback coupe oraz 21-calowe felgi aluminiowe nadają mu sportowy i nowoczesny wygląd. Wnętrze wyposażono w 15,6-calowy ekran dotykowy systemu infotainment, cyfrowy zestaw wskaźników umieszczony blisko przedniej szyby oraz "pływającą" konsolę centralną. Dodatkowe udogodnienia to panoramiczny dach, system audio JBL z 10 głośnikami, oświetlenie ambientowe z paletą 256 kolorów oraz unikalny tryb "drzemki" dla zwiększenia komfortu pasażerów.
Osiągi i Bateria
Opierając się na platformie e-TNGA, bZ5 jest napędzany przednim silnikiem elektrycznym o mocy 272 KM i momencie obrotowym 330 Nm. Wykorzystuje akumulator Blade LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy) od BYD, dostępny w dwóch pojemnościach: 65,28 kWh i 73,98 kWh. Te konfiguracje oferują zasięgi odpowiednio 550 km i 630 km według chińskiego cyklu testowego CLTC. Funkcja szybkiego ładowania pozwala na naładowanie baterii od 30% do 80% w zaledwie 27 minut.
.jpg)
Wymiary i Pozycjonowanie na Rynku
Model bZ5 mierzy 4 780 mm długości, 1 882 mm szerokości, a rozstaw osi wynosi 2 880 mm, co czyni go porównywalnym z wieloma kompaktowymi elektrycznymi SUV-ami, w tym z Teslą Model Y. W Chinach bZ5 jest oferowany w cenie od 130 000 juanów (około 18 000 USD), co czyni go bardzo konkurencyjną opcją na rynku elektrycznych SUV-ów.

Podsumowanie
Wprowadzenie modelu bZ5 to znaczący krok Toyoty w sektorze pojazdów elektrycznych. Oferując stylowy i bogato wyposażony crossover w cenie niższej niż wielu konkurentów, Toyota ma szansę przyciągnąć szerokie grono konsumentów poszukujących przystępnych, a jednocześnie zaawansowanych rozwiązań w zakresie mobilności elektrycznej.
Komentarze
Zostaw komentarz