19 Minuty
Szósta generacja RAV4 debiutuje jako rodzina modeli dostępnych wyłącznie w hybrydzie, a Woodland przestaje być ograniczoną edycją promocyjną. Teraz to stała wersja wyposażeniowa z własnymi oznaczeniami, elementami i charakterystyką podwozia. Pomyśl o oponach terenowych, podwyższonych relingach z poprzeczkami, charakterystycznym przednim pasie z halogenami Rigid, fabrycznym zaczepie holowniczym i wnętrzu zaprojektowanym do użytkowania. Spędziliśmy czas poza asfaltem i na drodze w wersji 2026 RAV4 Woodland Hybrid, aby sprawdzić, jak daleko sięga jego zdolność terenowa, co traci w porównaniu z wersjami nastawionymi na jazdę po mieście oraz czy rzeczywiście jest to złoty środek dla weekendowych eksploratorów, którzy wciąż większość kilometrów pokonują po asfalcie.
Czym jest teraz Woodland
Woodland kiedyś był limitowaną edycją. Na rok 2026 awansował do stałej, nazwanej wersji w gamie RAV4. To istotne, ponieważ Toyota zobowiązuje się do jego tożsamości przez unikatowe oznaczenia, dedykowany pakiet felg i opon, standardowe wyposażenie dachu oraz zestaw funkcji stawiający użyteczność ponad błyskotkami. To nie jest rock crawler. Nie znajdziesz stalowych osłon podwozia ani mechanizmów różnicowych z blokadą. To miękki crossover terenowy z rozsądnymi rozwiązaniami tam, gdzie większość właścicieli je doceni.
Najważniejsze zmiany w Woodland
Standardowy elektroniczny napęd na wszystkie koła (eAWD)
Opony terenowe na 18-calowych kołach
O około pół cala większy prześwit niż w standardowej hybrydzie, łącznie 8,5 cala (ok. 216 mm)
Podzielony grill typu hammerhead z wbudowanymi halogenami LED Rigid Industries
Podwyższone relingi dachowe z poprzeczkami w wyposażeniu standardowym
Fabryczny zaczep holowniczy — w zależności od rynku i specyfikacji ocena do 3 000–3 500 lb (ok. 1 360–1 590 kg)
Gniazdo AC 1 500 W w przestrzeni ładunkowej
Branding Woodland wewnątrz i na zewnątrz
Uwaga o mocy: Woodland Hybrid korzysta z piątej generacji systemu hybrydowego Toyoty. Moc łączna to 236 hp dla hybrydy z napędem AWD. To wzrost w stosunku do poprzednika. Jeśli chcesz możliwości typu plug-in, są one oferowane w innych wersjach. Samochód z tej próby to standardowa hybryda pełna, a nie wersja plug-in.

Obchód: wygląd gotowy do pracy, bez udziwnień
Woodland wygląda inaczej, ponieważ elementy funkcjonalne są na pierwszym planie. Podzielony grill typu hammerhead okala jasne halogeny LED Rigid. Dolny zderzak ma srebrny akcent, a profil maski jest bardziej muskularny, aby dopasować się do kwadratowego przodu. Z przodu i z tyłu zintegrowano czujniki parkowania.
Po bokach otrzymujesz unikatowe 18-calowe, sześcioramienne felgi z oponami terenowymi. Opony mają wyższy bok niż typowe opony drogowe, co przyczynia się do dodatkowego prześwitu i pomaga tłumić ostre nierówności po zejściu z asfaltu. Toyota zachowała czarne nakładki na nadkolach i progach. Chronią one lakier przed drobnymi zadrapaniami od krzewów i gałęzi, zamiast narażać malowane powierzchnie.
Wyposażenie dachowe jest standardowe. Podwyższone relingi z poprzeczkami to nie elementy ozdobne — można na nich rzeczywiście przewieźć skrzynie, rowery, deski czy kajak bez odwiedzania działu akcesoriów. Tester zwraca też uwagę na drobny detal: lusterka i klamki mają błyszczące wykończenie, podczas gdy dolne nakładki są matowe. Wygląda to atrakcyjnie, choć błyszczące powierzchnie łatwiej pokażą rysy od trasy. Na wąskich ścieżkach warto rozważyć folię ochronną.
Z tyłu zobaczysz emblemat Woodland, fabryczny zaczep schowany estetycznie pod zderzakiem oraz niemal pionową klapę bagażnika, maksymalizującą wysokość przestrzeni ładunkowej. Klapę można zamówić z funkcją hands-free — Toyota poszerzyła strefę detekcji, by łatwiej otwierało się ją kopnięciem, kiedy masz pełne ręce.
Wrażenia terenowe: cichy moment i uczciwe ograniczenia
Spędziliśmy około 40 minut poza utwardzonymi drogami i Woodland kilkakrotnie zaskoczył pozytywnie. Dostęp momentu napędowego w hybrydzie jest bardzo cichy i bardzo natychmiastowy. Samochód dozując moc ułatwia pracę przy niskich prędkościach. Nie czekasz na doładowanie turbosprężarki ani na decyzję skrzyni biegów — naciskasz pedał i jedzie.
Gdzie leżą ograniczenia
Prześwit. Przy 8,5 cala Woodland radzi sobie z koleinami i niewielkimi progami, ale głębokie przełomy lub skaliste stopnie będą wymagały większej wysokości.
Ochrona podwozia. Fabrycznie nie ma stalowych płyt osłonowych. Na technicznych odcinkach wybieraj odpowiednią linię i miej osobę obserwującą przy trudniejszych fragmentach.
Opony. Zestaw terenowy to rozsądny kompromis. Dobrze trzymają na drodze gruntowej i żwirze, a jednocześnie zachowują cywilizowane właściwości na autostradzie. Do błotnistych kałuż lub ostrych pól skalnych wybierzesz bardziej agresywny bieżnik, ale to nie jest główne zadanie Woodlanda.
Jeżeli pozostaniesz w tych granicach, Woodland sprawia wrażenie spokojnego i zdolnego. Elektryczna oś tylna oraz logika kontroli trakcji współpracują z otwartym bieżnikiem opon, utrzymując stały postęp na luźnym podłożu.

Wrażenia na drodze: codzienna część zadania
Większość przebiegu RAV4 odbywa się po asfalcie. To miejsce, w którym Woodland wciąż musi dobrze się sprawować — i tak jest.
Jazda i hałas
Wyższy bok opony pomaga. Uderzenia są zaokrąglone, dzięki czemu samochód unika stuków, które pojawiają się w niektórych crossoverach na dylatacjach. Szum opon terenowych występuje przy pewnych fakturach asfaltu, ale głośność jest niższa niż można by się spodziewać. Układ hybrydowy pozostaje stonowany, chyba że mocno naciśniesz pedał — i nawet wtedy poziom dźwięku jest niższy niż w poprzedniej generacji.
Kierowanie i kontrola
Kierownica wydaje się spokojniejsza wokół środka niż w starszych RAV4. Wkład kierownicy jest przewidywalny, a przechyły nadwozia występują, lecz są dobrze kontrolowane. W porównaniu do ulicznie zestrojonego XSE z 20-calowymi kołami, Woodland wydaje się lżejszy w prowadzeniu i bardziej szczery w informacji zwrotnej. Przyczepność na suchej nawierzchni jest wystarczająco mocna, by można było dodać gazu w środku zakrętu bez nerwowego wyjścia.
Reakcja układu napędowego
Piąta generacja systemu hybrydowego Toyoty kładzie nacisk na płynność i intuicyjną reakcję. Naciśnij pedał, a moment elektryczny wypełnia pierwszą fazę, więc samochód sprawia wrażenie żwawego bez dramatycznych skoków mocy. Przełączenie pracy silnika odbywa się płynnie — często trzeba zerknąć na zestaw wskaźników, by zobaczyć, co akurat pracuje. Właściciele raportują łączną ekonomię na poziomie około 40 mpg przy odpowiednim stylu jazdy, co jest jednym z powodów, dla których linia modelowa dostępna wyłącznie w hybrydzie ma sens w 2026 roku.
Wnętrze: praktyczne, trwałe i z nutą outdoor
Otwórz drzwi, a motyw Woodlanda kontynuuje się we wnętrzu.
Materiały i projekt
Miękkie strefy dotykowe tam, gdzie opierają się ramiona, trwalsze tworzywa tam, gdzie mogą pojawić się otarcia, oraz fotele SoftTex, które łatwo wyczyścisz. Woodland dodaje zielenie szałwi i pomarańczowe akcenty na fotelach, tapicerce drzwi i kierownicy, co subtelnie nawiązuje do off-roadowego charakteru. Wykończenie wnętrza stawia na funkcjonalność, ale nie zapomina o estetyce.Fotele
Przednie fotele są podgrzewane. Pozycja kierowcy w testowanym egzemplarzu jest regulowana elektrycznie, a fotel pasażera manualnie. Fotele nie są perforowane w pokazanym Woodlands. W gorącym i wilgotnym klimacie może to oznaczać odczucie lepkości pleców. Jeśli mieszkasz w cieplejszym regionie, to główna uwaga dotycząca komfortu. Poza tym podparcie jest bardzo dobre podczas długich dni za kierownicą.Infotainment
Pojazd wyposażono w 10-calowy ekran dotykowy umieszczony centralnie. Wyższe wersje mogą mieć większe ekrany, ale 10-calowy moduł działa płynnie i harmonijnie wpisuje się w deskę rozdzielczą bez wizualnego bałaganu. System obsługuje bezprzewodowe mirrorowanie smartfonów, a testowany egzemplarz ma również ładowarkę bezprzewodową. 12,3-calowy w pełni cyfrowy zestaw wskaźników jest czytelny i konfigurowalny, wreszcie dostosowując wyświetlacz kierowcy RAV4 do współczesnych oczekiwań.Sterowanie i wybierak biegów
Są prawdziwe pokrętła do głośności i temperatury oraz tradycyjny wybierak PRND, na którym można oprzeć dłoń. Wyda się to drobiazgiem, dopóki nie będziesz codziennie jeździć — dotykowa pewność ma znaczenie.Tryby jazdy i widoki terenowe
Woodland ma tryby Trail i Snow, a zestaw kamer zyskuje dodatkowe funkcje po wybraniu trybu Trail. Możesz wywołać widoki boczne, projekcje przednie i tylne oraz widok złożony pokazujący przestrzeń pod nosem samochodu. Są też odczyty pochylenia, nurkowania i przechyłu, podobne do tych z większych SUV-ów Toyoty. To obecnie najbardziej użyteczny system 360 w rodzinie RAV4 do manewrów przy szlakach.Drugi rząd i przestrzeń ładunkowa
Pasażerowie z tyłu mają nawiewy i porty USB-C. Tylnie siedzenia składają się całkowicie na płasko, co ułatwia pakowanie. Pod podłogą bagażnika znajduje się prawdziwe koło zapasowe, a obok niego gniazdo inwertera 1 500 W AC, które może zasilać sprzęt kempingowy, chłodziarki czy powerbanki. To wyróżniający się element Woodlanda, bo zapewnia praktyczne zasilanie przy klapie bagażnika bez potrzeby przeróbek.Szyby
W testowanym egzemplarzu zastosowano standardowy szyberdach zamiast panoramicznego. Dzięki temu masa pozostaje mniejsza, a wysokość nad głową większa.

Technologia i bezpieczeństwo
Pakiet asystentów kierowcy Toyoty jest jednym z najlepiej zachowujących się w klasie, gdy jest dobrze skalibrowany. Woodland oferuje Toyota Safety Sense 4.0 i doświadczenie z tego auta potwierdza deklaracje z broszury.
Lane Tracing Assist działa płynnie i nie jest nachalny. Nie czujesz, że walczysz z systemem.
Dynamic Radar Cruise Control śledzi zmiany prędkości gładko i przewidywalnie.
Pre-Collision wykrywa pojazdy, pieszych, rowerzystów i motocyklistów oraz aktywnie hamuje, jeśli opuścisz ostrzeżenie.
Blind Spot Monitor i Rear Cross Traffic Alert są standardem w Woodlands.
Wyższe wersje wyposażenia oferują m.in. panoramiczny monitor 3D i asystę zmiany pasa. Zestaw kamer Woodlanda już teraz jest jednym z najpraktyczniejszych do manewrowania przy wejściu na szlak.
Niektóre elementy wygody w tym egzemplarzu pozostają podstawowe. Lusterka boczne nie są automatycznie przyciemniające się, a lusterko wsteczne ma manualną regulację przyciemniania, zamiast cyfrowego wyświetlacza, który znajdziesz w wyższych wersjach. Jeśli chcesz maksymalnej wygody, sprawdź ofertę XSE z pakietami komfortu. Jeśli natomiast zależy ci na trwałej użyteczności, specyfikacja Woodland ma sens.

Głębsze spojrzenie na układ napędowy
Architektura
2,5-litrowy, wolnossący silnik rzędowy z rodziny Dynamic Force
Hybrydowy transaxle z silnikami elektrycznymi na przedniej osi
Dedykowany silnik elektryczny na tylnej osi dla eAWD, więc nie ma mechanicznego wału napędowego
Moc
236 hp łącznie dla Woodland Hybrid AWD
Natychmiastowy moment elektryczny maskuje drobne zmiany przełożeń i utrzymuje liniową reakcję
Efektywność
Toyota wskazuje na poprawę zużycia paliwa w cyklu mieszanym w porównaniu z poprzednią hybrydą
W realnym użytkowaniu wyniki zależą od typu opon i temperatury. Zestaw terenowy trochę obniża ekonomikę na autostradzie, ale rekompensuje to trakcją tam, gdzie asfalt się kończy.
Uwaga o wersji plug-in
Tożsamość Woodlanda wiąże się z konwencjonalną hybrydą pokazana tutaj. Jeśli chcesz RAV4 PHEV z wydłużonym zasięgiem elektrycznym i dostępnym ładowaniem DC w niektórych specyfikacjach, będziesz szukać innych wersji. Plug-in w wariancie Woodland byłby ciekawą opcją w przyszłości, ale nie jest to samochód opisany w tej recenzji.

Holowanie i użytkowość
Toyota montuje fabryczny zaczep holowniczy w każdym Woodland. Ocena w testowanym egzemplarzu to do 3 000 lb, a na niektórych rynkach RAV4 hybrydowe są katalogowane do 3 500 lb przy odpowiednim wyposażeniu. Zawsze sprawdź odpowiednią tabliczkę znamionową, pakiet chłodzenia i lokalne przepisy. Płynne sterowanie hybrydowe przy bardzo niskich prędkościach ułatwia cofanie małej przyczepy na ciasne miejsce bardziej, niż można by przypuszczać.
Inwerter 1 500 W w przestrzeni ładunkowej to nie tylko trik — pozwoli zasilać pompę elektryczną, ładować baterie e-MTB, zasilać oświetlenie na kempingu lub utrzymać pracę laptopów i aparatów podczas wydarzenia. To praktyczne rozwiązanie zwiększające użyteczność pojazdu w terenie i na biwaku.
Ciekawostki wyposażenia warte uwagi
Zewnętrzne halogeny Woodlanda są wysokiej jakości. Jasne, użyteczne i zintegrowane — natychmiast odróżniają samochód od tanich, okrągłych jednostek w innych wersjach.
Reflektory w tej wersji nie są premium projektorami znanymi z wyższych specyfikacji. Ich skuteczność jest nadal solidna, ale jeżeli codziennie dojeżdżasz długie dystanse nocą po nieoświetlonych drogach, sprawdź kody opcji lamp dla Twojego regionu.
Fotele nie są perforowane w tym egzemplarzu. W gorącym klimacie może to znacząco wpłynąć na komfort podróży.
Ekrany. Ten Woodland ma 10-calowy ekran centralny. Inne wersje mogą być wyposażone w większe jednostki. Funkcjonalnie 10-calowy ekran jest szybki i czytelny.
Lusterka. Brak auto-przyciemniania luster bocznych i lusterko wsteczne z manualnym przyciemnianiem — nie są to wady krytyczne, ale warto o tym wiedzieć planując zakup.
Tabela porównawcza: Woodland vs kluczowe wersje RAV4
| Pozycja | Woodland Hybrid | XSE Hybrid | GR Sport PHEV |
|---|---|---|---|
| Układ napędowy | 2.5L hybryda eAWD | 2.5L hybryda eAWD | Plug-in hybryda eAWD |
| Moc systemu | 236 hp | 236 hp | Do 324 hp |
| Opony | Terenowe, 18 cali | Drogowe, 19–20 cali | Letnie performance, 20 cali |
| Prześwit | 8,5 cala | Około 8,0 cala | Około 7,5 cala po obniżeniu o 15 mm |
| Wyposażenie dachowe | Podwyższone relingi z poprzeczkami | Relingi opcjonalne, bez poprzeczek w standardzie | Brak relingów |
| Zaczep holowniczy | Fabryczny, w standardzie | Dostępny w pakiecie i zależnie od regionu | Nieoceniany na wielu rynkach |
| Ochrona podwozia | Brak osłon fabrycznych | Brak | Brak |
| Zestaw kamer | Widoki Trail z odczytem pochylenia i przechyłu | 360 dostępne | 360 dostępne z nakładkami sportowymi |
| Fotele | SoftTex, podgrzewane, bez perforacji | SoftTex lub skóra, opcje perforacji | Materiały przypominające Alcantarę, sportowe boczki |
| Szyberdach | Standardowy szyberdach | Panoramiczny dostępny | Niedostępny |
| Charakter | Użytkowa przygoda | Miejski połysk | Nastawienie na kierowcę i osiągi |
Dane i dostępność funkcji mogą się różnić w zależności od rynku.
Szybki przegląd specyfikacji
Silnik 2.5 litra, rzędowy czterocylindrowy, system hybrydowy generacja 5
Moc łączna 236 hp (Woodland Hybrid)
Układ napędowy elektroniczny AWD z dedykowanym silnikiem tylnym
Skrzynia hybrydowy transaxle
Koła i opony 18-calowe koła z oponami terenowymi
Prześwit około 8,5 cala
Ocena holowania do 3 000–3 500 lb w zależności od konfiguracji
Gniazdo zasilania inwerter AC 1 500 W w przestrzeni ładunkowej
Wyświetlacze 10-calowy ekran centralny w tym egzemplarzu, 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników
Bezpieczeństwo Toyota Safety Sense 4.0 z lane tracing, radarowym tempomatem, systemem pre-collision, monitorowaniem martwego pola i wykrywaniem ruchu poprzecznego z tyłu

Użytkowanie i koszty
Paliwo
Ekonomia hybrydy to cicha supermoc Woodlanda. Nawet z oponami terenowymi właściciele zazwyczaj zobaczą przyjazne wyniki, jeśli unikają agresywnej jazdy po autostradzie i utrzymują właściwe ciśnienie w oponach.Opony
Zestawy terenowe mogą być nieco droższe i cięższe. Rotuj je zgodnie z harmonogramem, ustaw zbieżność po ewentualnych uderzeniach na szlaku i utrzymuj odpowiednie ciśnienie do jazdy po autostradzie, aby uniknąć łyżenia i nadmiernego hałasu.Konserwacja
Hybrydy Toyoty słyną z niskich kosztów eksploatacji. Zespół hybrydowy i tylni silnik eAWD eliminują część tradycyjnych elementów eksploatacyjnych i w niektórych obszarach upraszczają obsługę. ToyotaCare obejmuje planowany serwis przez 2 lata lub 25 000 mil w wielu regionach. Elementy hybrydowe mają rozszerzone gwarancje, a bateria trakcyjna bywa objęta ochroną nawet do 10 lat lub 150 000 mil, zależnie od rynku.Akcesoria
Jeśli Twoje szlaki są kamieniste, rozważ dealerowskie lub aftermarketowe płyty ochronne po pojawieniu się katalogu części. Lekka aluminiowa osłona przednia może dodać pewności bez znaczącego wzrostu masy.

Zalety i wady
Zalety
Rzeczywiste ulepszenia odpowiadające rzeczywistym formom przygody
Cichy, natychmiastowy moment hybrydowy w terenie i w mieście
Opony terenowe z większym prześwitem, które nie psują zachowania na drodze
Standardowe relingi z poprzeczkami, fabryczny zaczep holowniczy i inwerter 1 500 W
Widoki kamer terenowych z odczytem pochylenia i przechyłu, które naprawdę pomagają
Wady
Brak osłon podwozia i brak dodatkowego prześwitu ponad 8,5 cala
Nieperforowane fotele mogą być niekomfortowe w gorącym klimacie
Brak premium projektorowych reflektorów w tym konkretnym egzemplarzu
Braki w wygodach, takie jak brak auto-przyciemniania lusterek w niektórych specyfikacjach Woodland
Ocena
Toyota RAV4 Woodland Hybrid 2026 zasługuje na miejsce w stałej ofercie, ponieważ robi praktyczne rzeczy dobrze. Wygląda wiarygodnie bez plastikowych udziwnień. Porusza się z cichą pewnością na szutrowych trasach, ponieważ moment hybrydowy ułatwia prace przy niskich prędkościach. Dobrze jeździ po asfalcie, gdyż dobór opon jest rozsądny. Wyposażono go w elementy, które i tak byś dokupił — od relingów i poprzeczek po zaczep holowniczy i duży inwerter w bagażniku. Dodaj do tego najlepszy w rodzinie zestaw kamer terenowych i masz kompaktowego SUV-a, który równie sprawnie obsłuży dni szkolne, jak i wyjazdy poza miasto.
Jeśli chcesz wersji plug-in, panoramicznego dachu lub pełnego pakietu wygód z pamięcią i automatycznym przyciemnianiem lusterek, są wersje, które to oferują. Jeśli natomiast szukasz praktycznego rodzaju odporności, Woodland jest RAV4, który wreszcie oferuje to seryjnie.
Zostaw komentarz