4 Minuty
Mitsubishi potwierdziło europejską wersję w pełni elektryczną swojego kompaktowego SUV-a Eclipse Cross, skierowaną do klientów oczekujących dużego zasięgu i rozszerzającą ofertę elektryfikowanych modeli marki. Zbudowany na architekturze CMF-EV współdzielonej z Renault, nowy Eclipse Cross EV będzie produkowany w fabryce ElectriCity należącej do Renault w Douai we Francji i został zaprojektowany od podstaw jako samochód z napędem wyłącznie elektrycznym.
Kluczowe dane techniczne i zasięg
W sercu Eclipse Cross EV znajduje się pakiet akumulatorów o pojemności 87 kWh, który umożliwia oficjalny zasięg do 600 km (około 373 mil). Moc dostarcza silnik elektryczny rozwijający 215 KM i 300 Nm momentu obrotowego, zapewniając kompaktowemu crossoverowi codzienne osiągi, jakich oczekują nabywcy nowoczesnych EV. Bateria obsługuje zarówno standardowe ładowanie AC, jak i szybkie ładowanie prądem stałym (DC), co pozwala na elastyczne użytkowanie zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach.
Wyróżniki osiągów
- Akumulator: 87 kWh
- Moc: 215 KM (silnik elektryczny)
- Moment obrotowy: 300 Nm
- Zasięg: do 600 km / 373 mile (wg WLTP)
- Ładowanie: zgodność z ładowaniem AC i szybkim DC

Stylistyka, wnętrze i technologie
W kwestii wyglądu nowy Eclipse Cross zachowuje rozpoznawalny język stylistyczny Mitsubishi, dodając jednocześnie współczesne detale charakterystyczne dla samochodów elektrycznych. Model będzie dostępny z charakterystycznymi 20‑calowymi felgami ze stopów metali w kształcie trójkątów oraz panoramicznym dachem ze szkła z elektrochromatyczną funkcją przyciemniania, poprawiającą komfort pasażerów. Wnętrze jest zaprojektowane dla pięciu osób i wyposażone w pionowo ustawiony ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala z zintegrowanymi usługami Google oraz bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto dla bezproblemowej integracji smartfona.
Personalizowane oświetlenie ambientowe z paletą do 48 kolorów oraz możliwość aktualizacji over-the-air (OTA) lokują Eclipse Cross jako nowoczesny, technologiczny kompaktowy SUV. Można oczekiwać połączenia praktyczności z nowoczesnymi funkcjami skierowanymi do europejskich klientów, którzy cenią łączność i komfort.
Systemy wspomagania kierowcy i tryby jazdy
Mitsubishi wyposażyło Eclipse Cross EV w rozbudowany zestaw systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy — w sumie 20 elementów — obejmujących od czujników ultradźwiękowych i wielokamerowych układów po radar przedni. Funkcje mogą być oferowane jako standardowe lub opcjonalne w zależności od wersji wyposażenia. Samochód oferuje też wybieralne tryby jazdy: Personal, Eco, Comfort i Sport, pozwalające kierowcy dostosować osiągi i efektywność do różnych warunków.

Pozycjonowanie rynkowe i dostępność
Eclipse Cross w wersji elektrycznej pojawia się w czasie, gdy wielu europejskich producentów przemyśla swoje strategie związane z EV, a jednocześnie Mitsubishi zdaje się przyspieszać swoje działania w zakresie elektryfikacji. W Europie model dołączy do Outlandera PHEV i hybrydowego Grandisa jako element portfolio elektryfikowanych modeli Mitsubishi. Producent zasugerował również, że w 2026 r. pojawi się drugi, średniozasięgowy model elektryczny skoncentrowany na codziennej użyteczności.
Mitsubishi potwierdziło, że Eclipse Cross trafi do europejskich salonów przed końcem roku, ale szczegółowe ceny nie zostały ujawnione. Dla porównania, najdroższy model plug-in Mitsubishi, Outlander PHEV, w Europie kosztuje około 48 797 € (około 57 500 USD przy obecnych kursach), co może dawać wskazówkę, jak marka pozycjonuje swoje bardziej prestiżowe elektryfikowane oferty.

Najważniejsze cechy
- Długodystansowy akumulator 87 kWh zapewniający do 600 km zasięgu (WLTP)
- Silnik elektryczny 215 KM i moment obrotowy 300 Nm
- Zaawansowany system multimedialny i aktualizacje OTA
- 20 systemów ADAS i cztery wybieralne tryby jazdy
Eclipse Cross EV symbolizuje dążenie Mitsubishi do utrzymania konkurencyjności na europejskim rynku kompaktowych elektrycznych SUV-ów, oferując połączenie zasięgu, praktycznych rozwiązań technologicznych oraz europejskiego montażu, które może przypaść do gustu kupującym poszukującym EV zarówno do codziennego użytku, jak i na dłuższe podróże.
Źródło: autoevolution
Komentarze