5 Minuty
AMG wprowadza do Australii dwa nowe modele GT: zwinne 43 i torowe 63 Pro
Mercedes-AMG rozszerzył rodzinę coupe GT w Australii o dwa wyraźnie różne modele: podstawowy GT 43 oraz wysoko wydajny GT 63 Pro 4Matic+. To nie limitowane edycje stylistyczne, lecz prawdziwe warianty modelowe, które zwiększają wybór dla klientów szukających zarówno lekkiej zwinności, jak i niemal ekstremalnych możliwości na drodze i torze.
Od Edition R do pełnej różnorodności modelowej
Niedawno AMG rozwinęło ofertę Edition R w segmencie SUV-ów i coupe w Australii, wprowadzając ostrzejsze akcenty stylistyczne i dodatkowe wyposażenie do modeli takich jak GLE 53 i GLC 43. Te wydania były atrakcyjną propozycją, jednak GT 43 i GT 63 Pro to kolejny krok — nowe jednostki napędowe i cele w zakresie osiągów, a nie tylko zmiany poziomu wykończenia.
Strategia jest klarowna — zapewnić szerszą drabinkę wydajności dla coupe GT, tak aby klienci mogli wybrać bardziej przystępne czterocylindrowe coupe o sportowym charakterze lub przesiąść się na flagowy model z silnikiem V8, dostrojony pod kątem wyższych prędkości oraz lepszego chłodzenia i aerodynamiki.

GT 43: lekki, responsywny i efektywny
Na wejściu do gamy znajduje się Mercedes-AMG GT 43, z ceną od AUD 249,900 (MRLP). Wykorzystuje kompaktowy, turbodoładowany silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 litra połączony z 48-woltowym systemem mild-hybrid. Maksymalna moc to 310 kW i 500 Nm (około 416 KM i 369 lb-ft), z krótkotrwałym wsparciem do 10 kW z układu mild-hybrid.
Kluczowe dane dotyczące osiągów:
- 0–100 km/h (0–62 mph): 4,6 sekundy
- Prędkość maksymalna: 280 km/h (174 mph)
- Technologia silnika: elektryczna turbina spalin pochodząca z rozwoju F1 zapewniająca natychmiastową reakcję przepustnicy
Australijskie egzemplarze GT 43 są dobrze wyposażone seryjnie, z elementami takimi jak adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, pakiet AMG Dynamic Plus w standardzie, Driving Assistance Package Plus oraz możliwością doposażenia w system audio Burmester.
GT 63 Pro 4Matic+: więcej mocy, lepsze chłodzenie i aerodynamika
Wyżej od standardowego GT 63 plasuje się GT 63 Pro 4Matic+, bardziej skoncentrowany flagowiec, który zwiększa moc 4.0-litrowego podwójnie doładowanego V8. Inżynierowie AMG dostroili jednostkę do 450 kW i 850 Nm (około 603 KM i 627 lb-ft), czyli o 20 kW i 50 Nm więcej niż w standardowym GT 63.

Najważniejsze parametry osiągów:
- 0–200 km/h (0–124 mph): 10,9 sekundy (ok. pół sekundy szybciej niż standardowe GT 63)
- Prędkość maksymalna: 317 km/h (197 mph)
Model Pro zyskał udoskonaloną aerodynamikę i wzmocnione chłodzenie, co pokazuje nacisk AMG na utrzymanie wysokich osiągów podczas intensywnej eksploatacji na drodze i torze. Cena rozpoczyna się od AUD 418,900 (MRLP).
Opcje, wyposażenie i pozycjonowanie rynkowe
AMG oferuje szereg pakietów opcjonalnych pozwalających spersonalizować każdy GT. W przypadku GT 43 klienci mogą wybrać limitowane pakiety, takie jak AMG Prime Package; oba modele można skonfigurować z opcjami wizualnymi i poprawiającymi osiągi, jak AMG Night Package, elementy z włókna węglowego na karoserii i we wnętrzu oraz ulepszenie audio Burmester 3D dla GT 63 Pro.
Szybkie podsumowanie dostępnych opcji:
- AMG Prime Package (ograniczona dostępność)
- AMG Night Package — przyciemnione elementy wizualne
- AMG Carbon Fibre Package — zewnętrzne i wewnętrzne wykończenia z włókna węglowego
- Burmester 3D surround sound — najwyższej klasy system audio

Co to oznacza dla kupujących
Nowy GT 43 daje klientom przystępne wejście do świata dwudrzwiowych coupe Mercedes-AMG, łącząc efektywność nowoczesnego czterocylindrowca z prawdziwą dynamiką AMG. Z kolei GT 63 Pro celuje w entuzjastów chcących dodatkowej mocy, lepszego chłodzenia i ostrzejszych rozwiązań aerodynamicznych do bardziej wymagającej jazdy.
Wraz z debiutem obu modeli w Kraju na Antypodach AMG wyraźnie wzmacnia swoją ofertę wydajnościową, dopasowując ją do różnych preferencji — od dynamicznej codziennej jazdy po pełne prędkości możliwości torowe. Dla australijskich nabywców rozszerzona gama GT uzupełnia niedawne premiery Edition R i tworzy czytelniejsze stopnie wtajemniczenia w portfelu coupe marki.
„Dwa bardzo różne charaktery, jedna rodzina GT” — mogłoby podsumować podejście AMG: z jednej strony zwinne, napędzane zaawansowaną technologią czterocylindrowe coupe, z drugiej muskularny flagowy V8 zdolny do jazdy torowej.
Źródło: autoevolution
Komentarze